Preses relīze

Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,8 %

2020. gada jūlijā, salīdzinot ar 2019. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,4 %, autodegvielas – palielinājās par 6,8 %.

Salīdzinot ar 2019. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 27,1 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,3 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 10,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,7 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,7 %.

2020. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palika nemainīgs, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 11,5 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,1 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 9,3 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,0 %).

2020. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2020. g. jūlijs %,

salīdzinot ar

2020. g. jūniju (sezonāli izlīdzināts)

2019. g. jūliju (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99,1

103,8

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

97,8

101,7

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

100,0

104,4

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

99,4

104,4

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

111,5

108,6

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

98,7

127,1

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

99,4

101,2

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

103,0

112,3

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

101,3

110,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

104,9

103,0

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

90,7

96,8

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

109,1

90,3

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

95,0

108,6

autodegvielas mazumtirdzniecība

99,5

106,8

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”. 

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts: media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi