Preses relīze

Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,1 %

2019. gada jūnijā, salīdzinot ar 2018. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 0,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,6 %, autodegvielas – pieauga par 1,0 %.

Salīdzinot ar 2018. gada jūniju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 28,4 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 19,4%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 18,1 %). Vislielākais apgrozījuma kritums savukārt bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 11,2%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,3%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,5 %.

2019. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 0,4 %. Autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,9 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,3 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 4,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,3 %), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,3 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,8 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,8 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,6 %).

2019. gada jūnijā salīdzinājumā ar maiju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. jūnijs %, salīdzinot ar

2019. g.

maiju (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. jūniju

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99.7

102.1

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

100.4

100.8

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

99.3

102.9

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

104.1

128.4

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

93.4

99.2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

93.2

100.1

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100.1

105.4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

95.3

94.7

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

93.2

88.8

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

98.0

100.1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

103.3

118.1

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

103.3

119.4

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

94.7

115.5

autodegvielas mazumtirdzniecība

100.9

101.0

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts:
media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts:
Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi