Preses relīze

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,3 %

2019. gada martā, salīdzinot ar 2018. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 0,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,3 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība - par 2,8 %.

Salīdzinot ar 2018. gada martu, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 31,9 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 16,4 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 11,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,0 %.

2019. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,7 %. Tai skaitā nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 1,3 % un autodegvielas mazumtirdzniecība – par 2,3 %, bet pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 1,0 % .

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums (par 5,3 %) bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,4 %).

2019. gada martā, salīdzinājumā ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,2 %.

 

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. marts %, salīdzinot ar

2019. g. februāri (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. martu

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

100.7

104.3

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

99.0

100.3

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

101.6

106.8

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

100.8

131.9

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

102.1

116.4

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100.0

105.6

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100.9

111.6

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

100.1

102.1

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

100.0

93.2

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā

100.9

105.5

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

105.3

105.3

mazumtirdzniecībā stendos un tirgos

102.1

111.6

mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos

96.6

110.9

autodegvielas mazumtirdzniecība

102.3

102.8

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts:
media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts:
Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi