Preses relīze

Novembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,0 %

2018. gada novembrī, salīdzinot ar 2017. gada novembri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 4,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 4,4 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 5,6 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.

Nepārtikas preču grupā vislielākais apgrozījuma kāpums, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 31,1 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 14,7 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 10,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,2%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 11,2 %), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,1 %.

2018. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 2,3 %, tai skaitā pārtikas preču mazumtirdzniecībā – par 0,9 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielu, – par 3,1 %. Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,4 %.

Vislielākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,8 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,1 %), kā arī mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,0 %).

Apgrozījums samazinājās kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 0,6 %).

2018. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,2 %.

 

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2018. g. novembris %,

salīdzinot ar

2018. g. oktobri (sezonāli izlīdzināts)

2017. g. novembri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102.3

104.0

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

100.9

104.4

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

103.2

103.8

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

103.4

131.1

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

99.4

110.2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

106.0

99.7

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101.2

114.7

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

101.0

88.8

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

101.3

105.8

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā

98.6

107.9

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

112.8

94.9

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

106.1

88.8

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

101.4

105.0

autodegvielas mazumtirdzniecība

103.4

98.9

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts:
media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts:
Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi