Viegli lasīt

Centrālā statistikas pārvalde ir valsts iestāde.

Centrālo statistikas pārvaldi īsāk var saukt par Pārvaldi.

 

Pārvaldē strādā intervētāji.

Intervētāji iedzīvotājiem un uzņēmumiem uzdod jautājumus un pieraksta atbildes.

Pirms intervijas Tu vienmēr saņemsi vēstuli no Pārvaldes.

Vēstulē būs rakstīts, ka intervētājs grib Tev uzdot jautājumus.

Ja tu esi saņēmis vēstuli, piedalīties intervijā ir svarīgi.

Dažreiz intervētājs uzdod jautājumus pa telefonu, dažreiz atnāk uz mājām.

Tu vari piezvanīt intervētājam un pateikt dienu un laiku, kad Tev būs laiks intervijai. 

Intervētājs var Tev uzdot jautājumus par darbu, algu, izglītību, ceļojumiem un citām tēmām.

 

Intervētāji nevienam neatklāj cilvēku un uzņēmumu atbildes. To nosaka likums.

Pārvaldē strādā arī statistiķi. 

Statistiķi saskaita atbildes uz jautājumiem un to sauc par statistiku.  

 

Statistika piemēram ir tas, cik iedzīvotāju dzīvo Latvijā.

Statistika parāda, vai cenas veikalos ir palielinājušās vai samazinājušās.

Statistika parāda, cik daudz preces gada laikā ir saražotas Latvijā. 

Ir vēl daudz cita veida statistikas.

 

Ja Tevi interesē statistika, meklē to sadaļā "Statistikas tēmas".

 

Tālrunis dažādiem jautājumiem par intervijām un statistiku 67366922

 

 

Ieteikt