Galvenie rādītāji

Internets ir 79 % mājsaimniecību

2017. gadā internets ir 79 % mājsaimniecību, savukārt 2007. gadā internets bija vien 51 % mājsaimniecību. 2017. gadā gandrīz visās mājsaimniecībās (77 %) ir platjoslas interneta pieslēgums. Pēdējo piecu gadu laikā šis rādītājs pieaudzis par 10 procentpunktiem.

Aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju izmanto iespēju izmantot internetu ārpus mājām un darba. 52 % iedzīvotāju ir izmantojuši mobilo tālruni vai viedtālruni (smartphone), 22 % portatīvo datoru (piemēram, klēpjdatoru, planšetdatoru u.c.) un 2 % citas ierīces (piemēram, e-grāmatas lasītāju, viedpulksteni (smartwatch), spēļu konsoles u.c.), lai piekļūtu internetam ārpus mājām vai darba.

Visvairāk internetu izmanto e-pastam

2017. gadā iedzīvotāji internetu visvairāk izmanto, lai nosūtītu vai saņemtu e-pastu (86 %), lai tiešsaistē lasītu ziņas, avīzes un žurnālus (84 %) un lai lietotu internetbanku (75 %). 74 % iedzīvotāju, kuri izmantojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā, iesaistījušies sociālajos tīklos. Salīdzinoši mazāk iedzīvotāju izmantojuši internetā pieejamās platformas, lai izteiktu savu viedokli par pilsoniskām vai politiskām aktualitātēm (6 %).

2017. gadā pirkumus internetā veica 47 % sieviešu un 44 % vīriešu. Visbiežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (74 %) un jaunieši no 16 līdz 24 gadiem (65 %). Interese par iepirkšanos internetā pieaug arī iedzīvotājiem vecumā no 45 līdz 64 gadiem. Attiecīgi 40 % iedzīvotāju vecuma grupā 45–54 gadi un 23 % vecuma grupā 55–64 gadi pēdējā gada laikā ir iepirkušies internetā.

2017. gadā visbiežāk pirkumu vērtība ir līdz 50 eiro. Šādu summu tērējuši 42 % iedzīvotāju, kas iepirkušies internetā pēdējo 3 mēnešu laikā, savukārt 4 % iedzīvotāju iztērējuši vairāk nekā 500 eiro.

Atpakaļ uz tēmu