Preses relīze

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,0 %

2020. gada februārī, salīdzinot ar 2019. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās par pēdējo mēnesi pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,2 %, autodegvielas – palielinājās par 0,9 %.

Salīdzinot ar 2019. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 28,7 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 23,0 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,0 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 8,8 %.

2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13,0 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,4 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,5 %).

2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2020. g. februāris %, salīdzinot ar

2020. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts)

2019. g. februāri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

103,5

105,0

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

100,7

103,0

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

105,4

108,2

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

106,8

118,0

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

103,3

123,0

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

111,4

125,9

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

102,8

96,0

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

113,0

128,7

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

102,0

112,0

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

103,5

113,6

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

110,1

107,6

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

96,5

92,1

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

101,5

101,3

autodegvielas mazumtirdzniecība

104,7

100,9

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa

E-pasts: media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
Matīss Žuravļevs
E-pasts: Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi