Preses relīze

2019. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,3 %

2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,2 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 4,0%, bet autodegvielas – par 0,4 %.

2019. gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 5,0 %, bet autodegvielas – par 3,5 %.

Salīdzinot ar 2018. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21,0 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2 %). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 4,9 %.

2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9 %).

2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2019. gads %, salīdzinot ar 2018. gadu (kalendāri izlīdzināts)

2019. g. decembris %,

salīdzinot ar

2019. g. novembri (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. decembri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,3

99,8

103,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,2

98,7

100,7

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

104,0

99,8

105,0

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

118,3

96,2

104,0

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

111,7

106,1

131,7

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

106,6

98,9

114,2

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

99,3

101,6

95,2

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

104,4

93,8

107,2

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

100,2

101,3

103,3

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

105,7

 

92,1

103,1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

102,8

98,2

100,0

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

114,4

98,7

107,3

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

115,3

106,5

121,0

autodegvielas mazumtirdzniecība

100,4

102,5

103,5


Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts: media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi