Preses relīze

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,9 %

2019. gada februārī, salīdzinot ar 2018. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 3,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 11,3 %, bet autodegvielas – samazinājās par 1,9 %.

Salīdzinot ar 2018. gada februāri, apgrozījums pieaudzis visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot autodegvielas mazumtirdzniecību. Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 37,2 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 32,6 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 18,1 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,4 %.

2019. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 2,0 %. Autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,8 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos(par 5,8 %), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1 %). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,6 %).

2019. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, kritās par 5,2 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2019. g. februāris %, salīdzinot ar

2019. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts)

2018. g. februāri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101.6

105.9

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

102.3

103.4

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

101.2

107.5

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

101.9

137.2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

98.6

118.1

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

100.5

116.0

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

103.9

113.1

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

103.5

107.8

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

96.4

102.6

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā

101.6

107.1

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

105.1

100.1

mazumtirdzniecībā stendos un tirgos

103.2

110.2

mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos

105.8

132.6

autodegvielas mazumtirdzniecība

99.2

98.1

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts:
media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts:
Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi