Preses relīze

Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,4 %

2018. gada oktobrī, salīdzinot ar 2017. gada oktobri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,3 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 2,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada oktobri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 17,2 %), kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 15,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 12,5 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 20,2 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (par 8,0%), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,4 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,4 %.

2018. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 0,7 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 1,0 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,5 %.

Apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču (par 4,6 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 3,5 %) mazumtirdzniecībā.

Apgrozījums krities mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 9,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 9,4%), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (par 4,6%).

2018. gada oktobrī salīdzinājumā ar septembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 3,4 %.

 

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2018. g. oktobris %,

salīdzinot ar

2018. g. septembri (sezonāli izlīdzināts)

2017. g. oktobri (kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99,3

102,4

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

101,0

104,3

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

98,3

101,4

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

90,1

117,2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

103,5

 

112,5

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

104,6

95,1

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100,8

115,4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

95,4

 

92,0

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

101,1

105,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā

101,6

110,3

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

90,6

79,8

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

96,1

83,6

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

101,0

108,6

autodegvielas mazumtirdzniecība

100,5

98,9

 

Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts
: media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts:
Matiss.Zuravlevs@csb.gov.lv
Tālr.: 67366664

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi