Preses relīze

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2 %

2017. gada februārī, salīdzinot ar 2016. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 1,3 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,4 %.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 29,8 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 13,0 %), kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,2 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,7 %) un apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 5,4 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,0%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,0 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,5 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,5 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

30032017_mazumtirdznieciba.png

2017. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,7 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,2 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 0,7 %.

Apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 7,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4 %). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,2 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,3 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,2 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,4 %).

2017. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,9 %. Gadu iepriekš – 2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri – apgrozījums saruka par 3,3 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās, procentos)

 

2017. g. janvāris–februāris, salīdzinot ar 2016. g. janvāri-februāri (kalendāri izlīdzināts)

2017. g. februāris, salīdzinot ar

2017. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts)

2016. g. februāri

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,5

99,3

101,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

99,3

100,2

98,7

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

105,2

99,3

104,4

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

101,9

103,3

107,2

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

104,0

92,1

97,5

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

107,3

101,4

106,7

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

100,8

99,9

97,0

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

107,9

96,6

105,4

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

97,1

97,9

96,0

autodegvielas mazumtirdzniecība

110,7

99,6

113,0

 

Mediju jautājumi:
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media@csb.gov.lv
Tālr.: 67366621, 27880666

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana.Ballode@csb.gov.lv
Tālr.: 67366726

 

Publicēšanas datums
Ieteikt

Statistikas tēmas, kas ir saistītas ar šo preses relīzi