Par mazumtirdzniecības apgrozījumu 2008. gada februārī

31.03.2008

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka februārī pēc iepriekšējos mēnešos vērotā krituma, mazumtirdzniecības apgrozījums, salīdzinot ar janvāri, pieaudzis par 2,4%1. Pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājies par 0,3%, bet nepārtikas – par 2,6%. Visstraujākais pieaugums bija dažādu mājsaimniecības preču, mēbeļu, elektropreču, būvmateriālu tirdzniecībā – par 5,1%, bet kritums bija vērojams farmācijas un kosmētikas preču tirgotājiem – par 0,8%, apģērbu, apavu un audumu tirdzniecības uzņēmumiem – par 1,2%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma pārmaiņas
(% pret iepriekšējo mēnesi, salīdzināmās cenās, sezonāli izlīdzināti dati)

Salīdzinot ar 2007. gada janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieaudzis par 1%2, pie tam pārtikas tirgotājiem tas samazinājies par 3%, bet nepārtikas – palielinājies par 2,7%.

Janvārī – februārī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, apgrozījums ir audzis par 0,2%2, pie tam pārtikas tirdzniecības uzņēmumiem tas samazinājies par 2,8%, savukārt nepārtikas – palielinājies par 1,8%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi
sadalījumā pēc uzņēmumu pamatdarbības 2008. gada februārī

Salīdzināmās cenās

2008 I-II % pret
2007 I-II
(pēc darba dienu skaita izlīdzināts)

2008 II% pret

2008 I

2007 II

neizlīdzināts

sezonāli izlīdzināts

neizlīdzināts

pēc darba
dienu skaita izlīdzināts

Pavisam

100.2

99.0

102.4

101.2

101.0

tai skaitā uzņēmumos, kuru pamatdarbība ir:

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

97.2

98.0

100.3

98.5

97.0

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir pārtika

97.1

97.9

100.9

98.8

97.1

Pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

87.5

101.3

104.0

90.3

90.3

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

101.8

99.5

102.6

102.8

102.7

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

111.6

94.3

99.2

116.7

116.7

farmaceitisko un medicīnisko preču, kosmētika, un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

108.8

100.0

98.1

102.7

104.7

Tekstilizstrādājumu, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

106.1

88.8

98.8

104.0

105.4

Mēbeļu, apgaismes ierīču, mājsaimniecības priekšmetu, elektropiederumu. radio preču, televizoru, būvmateriālu, krāsu, stikla un tml. preču mazumtirdzniecība

106.2

100.8

105.1

110.2

109.8

pārējā mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

84.0

104.3

102.7

85.7

82.8

lietotu preču mazumtirdzniecība veikalos

104.9

96.1

mazumtirdzniecība ārpus veikaliem

106.1

107.9

Uzņēmumu, kuru pamatdarbība ir automobiļu, motociklu un to rezerves daļu un piederumu pārdošana, apgrozījums 2008. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, palielinājies par 1,3%1, bet, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, samazinājies par 2.7%2. Kopumā šajā nozarē vērojama attīstības tempu piebremzēšanās – jau trīs mēnešus pēc kārtas apgrozījums ir mazāks nekā attiecīgajā mēnesī pirms gada. Janvārī-februārī, salīdzinot ar 2007. gada šo pašu periodu, apgrozījums ir samazinājies par 2,4%2, bet, ja salīdzina 3 mēnešus (no2007. gada decembra līdz š.g. februārim) ar attiecīgo periodu pirms gada, tad apgrozījuma kritums veido 6,8%2.

Plašāku informāciju par sezonāli izlīdzinātiem, pēc darba dienām izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem var skatīt CSP datu bāzē: skatīt šeit.

_____________________
1 Sezonāli izlīdzināti dati, salīdzināmās cenās
2 Pēc darba (tirdzniecības) dienu skaita izlīdzināti dati, salīdzināmās cenās

Sagatavojusi Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
Tālr. 67366632
Dzintra Bērziņa