Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,2 %

30.11.2016

2016. gada oktobrī, salīdzinot ar 2015. gada oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenāsPārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 2,7 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 2,0 %.

2016. gada oktobrī salīdzinājumā ar 2015. gada oktobri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijaapģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,6 %),mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19,8 %),kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,3 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 4,2 %),mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,0 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,4 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,1 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,4 %.

Apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,4 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,0 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,7 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,3 %). Savukārt apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,1 %),farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,7 %), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 0,5 %).

2016. gada oktobrī salīdzinājumā ar septembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 2,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada janvāris -oktobris %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri-oktobri

(kalendāri izlīdzināts)

2016. gada oktobris %,

 salīdzinot ar

2016. gada

 septembri

 (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada oktobri

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,7

100,6

100,2

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

99,7

99,6

97,3

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

102,9

101,4

102,0

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

98,1

100,6

98,0

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

106,8

100,3

98,6

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,4

99,5

101,0

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

105,7

96,9

106,4

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

113,3

106,0

123,6

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

106,8

97,3

103,6

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

100,0

102,3

95,8

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā Tirdzniecība un pakalpojumi.

 

Mediju jautājumi:
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366621, 27880666
www.csb.gov.lv
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726