Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,3 %

29.04.2016

2016. gada martā, salīdzinot ar 2015. gada martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.  Pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 1,0 %, un nepārtikas preču tirdzniecības apjoms pieauga par 0,2 %.

2016. gada martā salīdzinājumā ar 2015. gada martu lielākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 15,3 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1 %), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9,0 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,2 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,8 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 2,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,0 %.

Salīdzinot ar februāri, vislielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,3 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,4 %). Savukārt apgrozījums palielinājās tādās nozarēs kā mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība (par 2,5 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, martā salīdzinājumā ar februāri palielinājās par 10,4 %. Gadu iepriekš – 2015. gada martā salīdzinājumā ar februāri – apgrozījums pieauga par 13,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada 1. ceturksnis %, salīdzinot ar 2015. gada 1. ceturksni (kalendāri izlīdzināts)

2016. gada marts %,

 salīdzinot ar

2016. gada februāri (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada martu

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,8

99,9

100,3

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

101,8

97,5

101,0

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

101,9

101,0

100,2

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

96,7

103,2

99,6

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

118,9

94,6

115,3

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100,4

100,9

99,5

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,2

90,7

93,6

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

112,7

102,5

111,1

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

            108,4

            99,8

109,0

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

92,4

100,0

87,8

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”. 

 

Mediju jautājumi:
Beate Danusēviča, Kristīne Romanovska
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366924, 67366621, 27880666
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726