Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,9 %

29.07.2016

2016. gada jūnijā, salīdzinot ar 2015. gada jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenāsPārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 0,7 % un nepārtikas preču grupā – par 1,5 %.

2016. gada jūnijā salīdzinājumā ar 2015. gada jūniju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,0 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 5,0 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 17,9 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,9 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,0 %), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,4 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,3 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,2 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,2 %.

Salīdzinot ar maiju, apgrozījums krities apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,4 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,3 %).Savukārt apgrozījums pieaudzis mēbeļu, tekstilizstrādājumu un citu mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %),  informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,5 %).

2016. gada jūnijā salīdzinājumā ar maiju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 0,3 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada janvāris-jūnijs %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri-jūniju (kalendāri izlīdzināts)

2016. gada jūnijs %,

 salīdzinot ar

2016. gada

 maiju

 (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada jūniju

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,9

99,2

100,9

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

101,3

100,2

100,7

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

102,3

98,8

101,5

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

97,6

99,7

100,9

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

110,8

102,1

96,0

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

97,5

99,7

97,6

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

104,2

99,3

106,0

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

109,3

94,9

100,5

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

107,9

100,4

106,9

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

99,2

97,7

105,0

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”. 

 

Mediju jautājumi:
Beate Danusēviča, Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366924, 67366621, 27880666
www.csb.gov.lv
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726