Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,3 %

30.08.2016

2016. gada jūlijā, salīdzinot ar 2015. gada jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenāsPārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 3,9 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 4,6 %.

2016. gada jūlijā salīdzinājumā ar 2015. gada jūlijulielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,5 %),apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,2 %),autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 11,5 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,3 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %),kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,7 %),

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,8 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 2,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms palielinājās par 2,3 %.

Salīdzinot ar jūniju, apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,0 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,5 %). Savukārt apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %).

Jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 3,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada janvāris -jūlijs %, salīdzinot ar 2015. gada janvāri -jūliju (kalendāri izlīdzināts)

2016. gada jūlijs %,

 salīdzinot ar

2016. gada

 jūniju

 (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada jūliju

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,0

100,4

101,3

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

100,5

97,5

96,1

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

103,1

102,3

104,6

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

98,7

105,1

104,3

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

108,9

105,3

100,0

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,1

100,6

104,2

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

102,1

94,4

91,7

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

109,8

105,6

112,2

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

107,0

99,0

101,8

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

101,2

102,5

111,5

 
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā Tirdzniecība un pakalpojumi

 

Mediju jautājumi:
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366621, 27880666 
www.csb.gov.lv 
www.twitter.com/CSP_Latvija 
www.facebook.com/csplatvija

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726