Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7 %

28.02.2017

2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,1 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5,9 %.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,5 %), kā arī  informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 10,6 %). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,2 %) un mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,6 %). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 8,8 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,4%.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 2,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,4 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 1,1 %.

Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 13,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 8,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,5 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,0 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,3 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1 %).

2017. gada janvārī salīdzinājumā ar 2016. gada decembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 18,0 %. Gadu iepriekš – 2016. gada janvārī, salīdzinot ar 2015. gada decembri, – apgrozījums saruka par 20,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2017. gada janvāris %,

 salīdzinot ar

2016. gada

 decembri

 (sezonāli izlīdzināts)

2016. gada janvāri

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

102,4

103,7

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

104,4

99,9

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

101,1

105,9

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

108,1

97,4

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

113,8

110,6

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

102,5

107,9

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

100,5

104,8

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

105,3

112,5

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

97,9

98,2

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

101,2

108,8

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

 

Mediju jautājumi:
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366621, 27880666
www.csb.gov.lv
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726