Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,1 %

30.03.2016

2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati. Salīdzinot ar 2015. gada februāri, apgrozījums audzis par 2,3 %.

2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms samazinājās par 1,0 %.

Salīdzinot ar janvāri, vislielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,1 %).  

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, februārī salīdzinājumā ar janvāri samazinājās par 3,5 %. Gadu iepriekš – 2015. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri – apgrozījums saruka par 3,7 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2016. gada februārī, salīdzinot ar 2015. gada februāri, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,3 %. Pārtikas preču grupā apgrozījums pieauga par 3,7 %, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 1,4 %.

2016. gada februārī salīdzinājumā ar 2015. gada februāri lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 22,5 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 11,1 %)  kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,5 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, ir pieaudzis par 0,9 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma pārmaiņas
(% pret iepriekšējā gada attiecīgo mēnesi, kalendāri izlīdzināti dati salīdzināmajās cenās)

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gada februāris %,

 salīdzinot ar

2016. gada janvāri (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada februāri

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

100,1

102,3

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

102,5

103,7

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

99,0

101,4

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

97,5

93,8

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

            104,1

122,5

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,3

102,3

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

108,5

116,4

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

            98,8

108,5

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

99,9

111,1

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

95,9

89,6

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā Tirdzniecība un pakalpojumi

 

Mediju jautājumi:
Beate Danusēviča, Kristīne Romanovska
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366924, 67366621, 27880666
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726