2016. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9 %

30.01.2017

2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 1,0 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,7 %.

2016. gada decembrī, salīdzinot ar 2015. gada decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījumspēckalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās palielinājās par 2,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms saruka par 6,3 %, bet nepārtikas preču apgrozījums pieauga par 7,2 %.

2016. gada decembrī salīdzinājumā ar 2015. gada decembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bijamazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 37,3 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,0 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,5 %),mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,7 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,0 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %).Savukārt apgrozījuma kritums bijamazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,8 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,5 %). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 10,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,9 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(% pret 2010. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

  

2016. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 3,0 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,3 %.

Apgrozījums krities nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 9,6 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,4 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,7 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1 %),mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 0,7%). Savukārt apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,5 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,1 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,9 %).

2016. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 17,7 %. Gadu iepriekš – 2015. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri – apgrozījums pieauga par 18,3 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

 

2016. gads %, salīdzinot ar 2015. gadu

(kalendāri izlīdzināts)

2016. gada decembris %,

 salīdzinot ar

2016. gada

 novembri

 (sezonāli izlīdzināts)

2015. gada decembri

(kalendāri izlīdzināts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,9

98,7

102,0

 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

99,0

97,0

93,7

 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

103,7

99,7

107,2

 

 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

97,4

90,4

92,2

 

 

 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

106,6

104,5

111,0

 

 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

101,7

101,3

104,7

 

 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

106,2

100,2

108,0

 

 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

113,7

94,6

110,5

 

 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

106,7

98,9

106,1

 

 

autodegvielas mazumtirdzniecība

101,6

100,9

110,6

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.

 

Mediju jautājumi:
Sanda Rieksta
Informācijas un komunikācijas daļa
E-pasts: media [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366621, 27880666
www.csb.gov.lv
www.twitter.com/CSP_Latvija
www.facebook.com/csplatvija

 

Papildu informācija par datiem:
Tatjana Ballode
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Tatjana [dot] Ballode [at] csb [dot] gov [dot] lv
Tālr.: 67366726